Europejski Tydzień Sportu 2025 za nami!

Europejski Tydzień Sportu 2025 za nami!

Ponad 88 tysiący uczestników, rekordowa liczba wydarzeń i niezapomniane sportowe emocje w całej Polsce w ramach akcji #BeActive.

Energia, radość, sportowa pasja i wspólne świętowanie aktywności fizycznej – tak wyglądał jubileuszowy, dziesiąty Europejski Tydzień Sportu. Ta wyjątkowa inicjatywa Unii Europejskiej, promująca zdrowy styl życia, sport amatorski i codzienną aktywność, po raz kolejny udowodniła, że hasło #BeActive to nie tylko kampania, ale styl życia jednoczący Polki i Polaków w każdym wieku.

Rekordowe zainteresowanie w całym kraju

Tegoroczna edycja, realizowana w dniach 23-30 września 2025 r., przejdzie do historii. W całej Polsce odbyło się aż 7369 wydarzeń i zajęć sportowych, w których udział zadeklarowało niemal 89 tysięcy uczestników! Na mapie aktywności znalazły się zarówno największe miasta, jak i małe miejscowości – wszędzie tam, gdzie lokalne społeczności wspólnie celebrowały aktywność fizyczną. Uczestnicy mogli wziąć udział w m.in. otwartych treningach, biegach masowych, zawodach sportowych, rodzinnych piknikach, a także warsztatach edukacyjnych dotyczących zdrowego odżywiania i aktywnego trybu życia. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie – od najmłodszych po seniorów, od amatorów po bardziej zaawansowanych pasjonatów ruchu.

Sportowe serce biło w Warszawie

Centralnym punktem jubileuszowych obchodów była Warszawa, w której zorganizowano aż dziesięć wyjątkowych wydarzeń. Kulminacją tegorocznego cyklu była BeActive Night (27 września), która na warszawską Akademię Wychowania Fizycznego przyciągnęła miłośników wielu rozmaitych dyscyplin. Wraz z ambasadorami: Damianem Bąbolem, Edytą Litwiniuk, Anną Gryc, Tadeuszem Michalikiem i Marcinem Lewandowskim można było spróbować swoich sił w wioślarstwie, lekkoatletyce, pięcioboju nowoczesnym, taekwondo, kickboxingu, zapasach i szermierce. Na miejscu były także strefy zdrowego odżywiania i ćwiczeń dla seniorów.

Wieczór urozmaiciły także zajęcia fitness, zumba i relaksacyjne ćwiczenia jogi, które dostarczyły mnóstwo energii i pozytywnej atmosfery.  Łącznie w warszawskich atrakcjach wzięło udział ponad 2000 osób, tworząc niepowtarzalną atmosferę wspólnego świętowania ruchu i zdrowia.

Sport, który łączy pokolenia

Europejski Tydzień Sportu to przede wszystkim społeczna misja i wspólne wartości. Wydarzenie co roku przypomina, że sport poprawia zdrowie i samopoczucie, integruje społeczności i buduje więzi międzyludzkie, wspiera lokalne inicjatywy rozwijając kulturę fizyczną.

10. edycja pokazała, że sport nie zna barier wiekowych ani społecznych. W wydarzeniach brali udział uczniowie i studenci, rodziny z dziećmi, osoby dorosłe, a także seniorzy. #BeActive to kampania, która udowadnia, że ruch poprawia jakość życia nie tylko w wymiarze fizycznym, ale także psychicznym i społecznym – przynosząc radość, energię i poczucie wspólnoty.

Partnerem strategicznym Europejskiego Tygodnia Sportu jest Orlen.